FUNDACIÓ PRIVADA DIVINA PROVIDÈNCIA

Col•legi Privat Concertat

TERTÚLIES

TERTÚLIES LITERÀRIES

Es tracta d’una activitat en què els alumnes en petits grups i amb un moderador es reunixen per a llegir i dialogar sobre un llibre de la literatura clàssica universal. Passem així, de la lectura individual a la lectura compartida.

Per a què servix o pot valdre la lectura dialógica?

clip_image001[4]Augmenta l’autoestima dels alumnes per mitjà d’un diàleg igualitari.

Totes les aportacions són vàlides i importants.

Tots els alumnes participen activament.

clip_image001[4]Fomenta la solidaritat

Tots poden ajudar els seus companys, però també han de deixar que els altres els ajuden si el precisen.

clip_image001[4]Fomenta la lectura

La lectura profunda i dialogada d’estos textos incita a la lectura d’ altres textos de forma voluntària.

clip_image001[4]Augmenta i millora la seua expressió oral.

Al haver d’ exposar oralment les seues opinions sobre el paràgraf elegit.

clip_image001[4]Millora el vocabulari

Cada text, amb un tema específic, augmenta el vocabulari de forma considerable.

 clip_image001[4]Fomenta els valors positius

 Servixen per a discutir i, per tant, per a treballar valors com la convivència, la solidaritat, el respecte als drets de totes les persones, al medi ambient, a altres formes de vida, etc…

clip_image001[4]Fomenta la participació.

Els alumnes/ les alumnes són protagonistes de preses de decisió. S’ha de consensuar, entre altres coses, textos i nombres de pàgines a llegir setmanalment.