TERTÚLIES LITERÀRIES
Es tracta d’una activitat en què els alumnes en petits grups i amb un moderador es reunixen per a llegir i dialogar sobre un llibre de la literatura clàssica universal. Passem així, de la lectura individual a la lectura compartida.
Per a què servix o pot valdre la lectura dialógica?
Augmenta l’autoestima dels alumnes per mitjà d’un diàleg igualitari.
Totes les aportacions són vàlides i importants.
Tots els alumnes participen activament.
Fomenta la solidaritat
Tots poden ajudar els seus companys, però també han de deixar que els altres els ajuden si el precisen.
Fomenta la lectura
La lectura profunda i dialogada d’estos textos incita a la lectura d’ altres textos de forma voluntària.
Augmenta i millora la seua expressió oral.
Al haver d’ exposar oralment les seues opinions sobre el paràgraf elegit.
Millora el vocabulari
Cada text, amb un tema específic, augmenta el vocabulari de forma considerable.
Fomenta els valors positius
Servixen per a discutir i, per tant, per a treballar valors com la convivència, la solidaritat, el respecte als drets de totes les persones, al medi ambient, a altres formes de vida, etc…
Fomenta la participació.
Els alumnes/ les alumnes són protagonistes de preses de decisió. S’ha de consensuar, entre altres coses, textos i nombres de pàgines a llegir setmanalment.